21 Şubat 2011 Pazartesi

Mavi Ekran Sorunu - Ram Testi Yaptirmak


Oyun oynarken veya bir program ile çalışırken bilgisayarımız mavi ekran hatası verir ve reset atar. Bu gibi durumlarda sorun ram kaynaklı olabilir.

Eğer bir mavi ekran hatası alıyor ve sorun kaynağının ram olduğunuza inanıyorsanız ilk önce yapmanız gereken ramları değiştirmeden bir testten geçirmek olacaktır. Bunun için aşağıdaki işlemleri uygulayabilirsiniz...




Adım 1 : Ücretsiz bir yazılım olan Microsoft'un sunduğu Windows Memory Diagnostic yazılımını indirin.

Adım 2 : M.tinst.exe dosyasına tıklayın ve sözleşmeyi kabul edin.

Adım 3 : Karşınıza gelen ekranda WMD Setup bölümünde " Save CD Image to Disk " seçeneğini seçin ve windiag.iso isimli bir Cd kalıbı oluşturun.

Adım 4 : Nero veya benzeri bir program ile bu cd kalıbını boş bir Cd ye yazdırın.

Adım 5 : Bilgisayarınızın bios ayarlarından açılış önceliğini CD ile olarak ayarladıktan sonra yeniden başlatın. Tarama işlemi otomatik başlayacaktır.

Adım 6 : Tarama esnasında eğer bir hata bulunmadıysa " Results " bölümünde " No Errors have been Found " yazısı çıkacaktır. Sorun var ise sorunlar listelenecektir. Programdan çıkmak için " X " kısmından kapatarak çıkabilirsiniz.


Not 1 : Klavyeden T tuşuna bastığınızda daha hassas bir tarama yapabilirsiniz.


Not 2 : Test siz kapatmadan sona ermeyecektir. Yaklaşık 15-20 dk test yaptırmanız ve hata yoksa programı kapatmanız yeterlidir. Hassas tarama tercih ettiyseniz 30 dk yeterlidir.


0 yorum:

Yorum Gönder

newer post older post